Vistas de página en total

martes, 20 de mayo de 2014

ESKE&AITOR DUT

GRAMATIKA
           
Euskarak baditu gaztelaniazko ESKE esapidea adierazteko aski baliabide. Besteak beste: eta, izan ere, baina, bait-…

-Ez du merezi; ESKE garestiegia da.
-Ez du merezi; IZAN ERE, garestiegia da / garestiegia da, BAINA!

-Zaramara bota dut; ESKE guztiz apurtuta zeuden.
-Zaramara bota dut; IZAN ERE, guztiz apurtuta zeuden.

-Nolatan ez da etorri? ESKE lan handia zeukan.
-Nolatan ez da etorri? Lan handia zeukan ETA / lan handia BAITzeukan
            
Nahi baduzue errepasatzen jarraitu, hortxe daukazue ariketa orokor bat Euskaltzaindiaren arauen inguruan:
Arauak orokorrean; ariketak 9:


PASARTEA

(…) Aitor dut: beti izan dut nire hiletara joateko desio sekretua. Bertan egon, hurbildutakoen artean nahasi, apaizak edo –ekitaldi zibila balitz– zeremoniaren gidariak eta hizlariek nitaz esten dituztenak entzun, eta, batez ere, ondoren, irteeran, taldetxoen artetik ibili eta jendeak komentatzen duena aditu. Ez dakit oso desio zabaldua den ala ez, baina ez dut uste halako zerbait pentsatu duen lehenengoa naizenik, ezta azkenekoa ere. Baina, onar dezagun: norberaren hileta antolatzea, garestia suertatzeaz gain, konplikatu samarra da, eta, lortuta ere, bertaratuen artean nahastea, errekonozitua izan gabe, are zailagoa.

“inon ez, inoiz ez” liburutik jasoa
Iban Zaldua

No hay comentarios:

Publicar un comentario